(gmbr utk hiasan..ni gelap sangat cokodok dia)
atas permintaan kak anas ni resipinya....
Bahan-bahan
1 cawan pisang yang dilenyek (yg sedang2 jer masak dia)
11/2 cawan tepung (jgn byk sangat...biar pisang tu byk dr tepung baru lembut)
1/2 cawan gula
secubit garam...(agak2 la cubit tu)
minyak untuk menggoreng
tips untuk lembut cokodok tu air yg nak digaul tu letak air ais....(petua mak aku)
minyak untuk menggoreng
tips untuk lembut cokodok tu air yg nak digaul tu letak air ais....(petua mak aku)
Cara-cara
Campur semua baha-bahan kecuali minyak. Kacau biar rata/ sebati
Panaskan minyak.
Campur semua baha-bahan kecuali minyak. Kacau biar rata/ sebati
Panaskan minyak.
Bila dah panas, ambik sudu dan basahkan dengan air. Ceduklah sikit-sikit masuk ke dalam minyak panas. (tapi aku guna tangan baru ada feel skit)
Goreng sampai perang. Lapik jemput-jemput dengan kitchen paper apabila keluar dari kuali.
Siap untuk dimakan
Goreng sampai perang. Lapik jemput-jemput dengan kitchen paper apabila keluar dari kuali.
Siap untuk dimakan
SELAMAT MENCUBA....


4 hugs for me:
okeh...tq...nnt nk wt...mmg sedap gile cekodok maksu nih...aku mkn byk(penah ke aku mkn sikit??(pikir jp..))...cicah dgn sambai bilis..hmmm...nk sedap lagi ade org tlg buatkan n hidang skali..perrrkkkhhh...sedap...
maksu!!!!!
nak jugak!!!!
maksu..nak resipi biskut itam..
lapaq gla bila tgk..
dah la nyaman dipagi hari ni..
sedap jika dihidangkan cok kodok maksu ni..
(terseksa melihat)
sekarang ni semua pandai masak....sebab kena masak...
dulu makan nasi kena suap....
nasi+telur pun cukup...
kakakmu-mamamialiya
hehe...tgn yg suap tu sedap....
Post a Comment