minggu lepas anak buah aku anas
ada minta aku buat N3 pasal EBM...meh sini kawe nak citer....
iris aku bekalkan kat BS 3oz x 4bekas dadih tu....means 12 oz la....
sebelum hantar ke BS dalam kul 7 camtu aku bagi direct BF kat dia...samapi opis dlm kul 8 pg brakfast..pas abis Breakfast amik suplement pas tu rilek sat...sambung buat keja...agak2 dlm kkul 10 lebih aku p pump kat surau..masa ni takde dpt byk sgt dlm 2oz jer...ok la dr takdekan..pumping yg seterusnya dlm kul 2 cmtu..masa ni dpt byk la jgk 4oz. AMARAN : JGN TUNGGU BREAST BENGKAK BR PAM. salah konsep ni...
balik umah kul 5 bg dirct bf kat iris sampai mlm....tgh mlm bgn lak buat pumping lgi..so stok2 ni la aku bw g umah BS.ari weekend adalah ari untuk buat EBM...so far EBM iris cukupla....
cara memanaskan susu adlah dengan rendam bekas susu dlm air panas..jgn sesekali panaskan dgn microwave atau direct panas dgn api..boleh menghilangkan zat susu ibu tu...
EBM kalau simpan kat peti ais atas leh tahan 3 bulan..klau yg kat bwh tu 4-5 ari..kalau suhu bilik 4-6 jam...
buat masa ni aku belum ada ice pack lagi...nanti br nak beli...
so far alhamdulilah rezeki utk akun nyusukan iris tu ada..aku hrp dpt BF dia sampai 2 taHUN..fully...
bg ibu2 yg nak nyusukan anak tu..hati kena kuat..jgn patah semangat kalau susu merundum...takpe..byk kan berdoa dan amalkan zikir Ya matin...
Semoga niat suci kita diberkati Allah...Aminn...
26 June 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

1 hugs for me:
suka baca ketabahan ibu2 yg fully b/f ni. betulla hati kena kuat kan wanie. moga iris membesar dgn susu mama dia ye :)
Post a Comment