Pages

10 May 2010

perjalanan balik ke kedah....

aku sekarang tgh berpantang di aloq setaq umah mak...nak cerita perjlana balik yg paling mencabar...

sabtu kiatorg gerak dalam kul 11pg..agak lewat bukannya apa...kemas2 umah dulu...pg br nak packing baju..mandi kakak dgn adik lagi..breakfast jadilah kul 11...kitaorg balik pun atas ihsan kwn aku anne..nak tunggu keta siap lambat lagi...
bermula la perjlnan...singgah sg buloh utk aku mkn...laki aku saj jer beli McD..mentang2la aku tak leh mkn.sabaq....masa dlm keta tu aku dok depan..mak taknak dok depan..pening dia kata...so aku dok depan..si kakak punyala nangis2 nak dok depan..yg jd mangsa adik la..kejap depan,kejap belakang..dia kan nak menyusu..kakak tak nak langsung mengalah...aku biar jer last2 diam jugak....
kami sampai batu gajah dalam kul 3 lebih...sembang punya sembang,mandi kakak ngan adik pukul 6.30 br gerak ke Kedah...
cabaran pun kembali..kali ni aku dok belakang..adik dan kakak dpt dok dgn aku...kakak ngan megantuk..dia mula meragam tahap gaban..masa ni angin aku pun mula la dtg..kena la jugak kakak dgn aku...kena cubit..nangis2 sampai tetidoq..amat skit..samapi kedah dlm kul 11.oomlm..abg bw 60/80kmsj...sebab??merajuk dgn aku yg tegor dia bw laju sgt...dah la aku dok belakang..terasa gak la bila bw laju...gegar2...

sampai umah mak..ujan lebat sgt2..semua dok tunggu ja...sembang2 kami semua tidoq kul 2pg...fuh letih sgt....

ahad pagi dlm kul 11pg abang bertolak balik ke putrajaya..tinggal la aku berpantang dgn anak2...


kakak di rumah maktok









p/s: cuaca di sini sgtla panas....aku ni mcm dok dlm bilik mandi wap jer....
tiada gmbr diambil semasa perjlnan pulang..keadaan tidak terkawal..hehehe...

2 hugs for me:

alyyani said...

ish wanie, dpt bayangkan betapa 'huru- hara' nye keadaan dlm kete tu. tmbh pulak wanie baru je lg. mesti terasa2 lagi kan. dengan kakak pulak dtg moody dia ye. uish, mmg berasap la ye. apa pun da selamat pun kan.

Syaz said...

fuh!!! anas dapat rasakan...:p..
la ni anas tgh train iman dok dalam car seat dia..kalau x mmg susah la nak balik ps nnt...maksu at least ada jugak maktok...xpe la..insyallah Allah akan permudahkan..

neway selamat berpantang di kedah...xpe la panas skit...nak kurus kan???...nak tantek kan???..:)