seperti yg semua tahu..(mcm byk org bc)...aku dah pun bersalin....dah 13 ari br nak buat n3 ni...
21/4/2010
aku kena admit wad ari tu.. ..masa tu dah 39w 6d...pagi tu aku kemas2 umah dulu..basuh baju la...makan la...maklumlah dah nak p spital kan...nak berkampung kat sana....dalam kul 2.00 aku n my hubby gerak g spital...najla aku hantar umah ibu..siap bg bekalan baju byk..maklumlah kot2 dia kena tinggal mlm ke...
sampai spital terus daftar n dpt bilk...wad 2B katil 26...maka bermulala sesi utk membranak kan aku..hehehe...buat urine test..amik darah bagai...buat line jarum kat tgn...abang tunggu aku kejap jer sampai kul 5.00 camtu..aku yg halau dia balik..suruh tgk najla..kesian plak dia dok umah org lama2...
dalam kul 6.30 mcm tu aku dok tgk citer Adamaya..si kakak dtg dgn abah dia...terharu nya tgk dia..
kakak pelik tgk tgn mama kena cucuk..
22/4/2010seawal 4.30pg nurse dtg bw mesin CTG,pastu aku bgn mandi siap2 utk dimasukkan ubat...kul 7pg doc masukkan ubat kat p**** aku...masa dia seluk tu dah buka 2 almost ke3cm
sejam pastu br leh bgn makan semua...so stat dr kul 8pg-3.30 ptg aku melawan sakit nak beranak ni...last tu nurse dtg cek aku dah buka 5cm..alamak br 5cm ada lg 5cm..pada aku byk lagi tu...tp dirg dah pecah ketuban aku,bg ubat berak semua diorg start sorang aku ke Labour Room..masa tu dah kul 4ptg..masa atas wheel chair tu aku dah nak meneran..sampai jer dlm bilik bersalin tu aku dah tak dpt nak baring..sakit dtg melampau2...sambil berdiri aku dok meneran..nurse bising2 kat aku jgn meneran nanti terkoyak...terkoyak menda nya aku dah terasa nak terkeluar sgt2...
aku terus baring..aku ckp kat nurse yg aku nak meneran dah...dia ckp jgn nanti terkoyak puan...dia dok nak cek bukaan aku..alih2 dia ckp ok puan teran..kepala bb dah kuar ni..dgn 2 kali teran terkeluar la bb Iris...bayangkan 4.05 sampai bilik...415 dah bersalin...fuhhh sungguh sukses...sampaikan laki aku tak sempat masuk...cepat sgt bersalin..aku siap tepon dia bgtau aku dah bersalin..dia ada kat luar...nurse ngan doctor semua terkejut sebab kejap sgt2..alhamdullilah doa aku dipermudahkan bersalin diperkenankan Allah...
baby Iris dilahirkan sempurna..muka mcm my hubby...berat dia 2.82kg lebih sikit dr kakak....
tulah pengalaman bersalin aku untuk Bb iris ni...
p/s : tiada gambar diambil sebab semuanya berlaku dgn pantas..lagipun spital gomen kan mana leh amik2 gmbr...
penyusuan pertama si Iris.
THANKS PADA SEMUA KAKITANGAN DI WAD 2B DAN DEWAN BERSALIN..TERUTAMA PADA DR FATIN N NURSE NUR BALKISH YG MENYAMBUT IRIS...






4 hugs for me:
perkkhhh..gambar yg selepas abis meneran tu tangan masih pegang enset...:D..mmg blogger tegar nih...:p
hampeh tui..bkn apa byk sgt panggilan..hehhe
haaha.. tu la siap pegang hp. alya masa kat LR terus call family. masa tu doktor tgh jahit2. sepantas mungkin nak bgtau tu kan. sebab dah lega baby dah kua. 2nd experience lebih mudah kan? alhamdulillah..
terutama dr en reza..tepon masa tgh jait...
Post a Comment