Pages

06 December 2011

mcmana nak buat yek..

semlm pas amik kakak kat sekolah dia ada buat aduan skit..ermmm sikit tp berat la kot..
mungkin pd kanak2 ianya satu gurauan tp sebgai mak rasa tak syok skit..

dia ngadu ada kawan dia boy pegang tutttt**** dia..
aku mula tekejut jugak..
aku ckp kat dia..
napa dia pegang?
kakak napa tak bg tau cikgu?
 dia diam..
mungkin pd dia tak slh kot..
tapi budak2 sekarang ni bahaya la kan..
byk terdedah..

aku ckp kat dia..
mana leh boy pegang *** kakak
aku siap ajar dia
lain kali lempang muka dia tau...

dia mula mcm takut bila aku tanya mcm2..
so pagi tadi aku tanya cikgu dia mana budak tu..
cikgu tanya napa..
aku bgtau cikgu dia apa budak tu buat...
cikgu terkejut..aku just bgtau tgk2 kan jer la..(walaupun aku tau diorg tak sempat nak tgk budak2 tu)
cikgu dia ckp napa kakak tak tampar budak tu.

memang la pada org lain takde mendala budak2..
tapi aku risau la...
budak2 skrg lagi advance dr kita org tua ni..

salah ke aku punya cara????






4 hugs for me:

Mrs. Simplicity said...

uish takutnye wanie! kalau wanie nak tau sbb alya anta nia gi SR awal sbb gang2 dia kat taska semua lelaki. mmg nampak la karakter dia kan mcm brutal sikit. tu anta gi sekolah ada benda dia buat. betul la tuh cara wanie tuh. sbb benda2 ni tak leh bawak main. dr kecik kena ajar kan. ish, budak tu pun kenapa? mak pak diorg dok ajar main benda tu ke? kot begurau pun, dia bole ikut kan. ish, jgn la kita ajar anak2 kita yg bukan2 kan.

p/s : nia skang ni suka sgt ckp bontot. mmg marah betul la. kadang nyanyi lagu tu sebut word bontot tuh. ni mesti budak2 taska. haish, nak kata apa, budak dah ramai. yg nak tgk pun bukan ramai. kita la kena ajar kan..

wanie md zain said...

tu la alya..risau hati ni...kakak lala ni suka adu kalau dia rasa menda tu salah tau..siap dia kata lagi mama boy mana leh pegang girl kan..tp dia tak berani ngadu cikgu tau dia sendiri pun dah terlupa pastu..
pening kan..

Syaz said...

cm anas kata td..maksu practice najla tampar...n pastu maksu ajar najla speak out...kalau budak tu pegang lagi najla bole fire derek je kata xbole pegang....

oshhh risau plak...anas punya hero yg sulung tu suka pegang puting anas...takut dia buat kt org len pulak...anas dh abih elak dah..tangan pundah babap dh...tp kdg2 buat jugakk..

norhanim md zain said...

eh....mana boleh buat lagu tu...

maktam..marah nie...

tu baru kecik dah pandai pegang pegang..tah besaq nanti jadi perogol bersiri lak..

alert cikgu dia hari hari..p warning budak tu..tak pun bg tau mak bapak dia..

kak lala..tampaq biaq selop budak tu..tak pun terajang aja anu dia...

ni yg maktam marah i...

tungu maktam mai nak ajaq kakak lawan..

geram!!!!!!!!!!!!